Üdvözlet!

Ez ilyen blog-szerüség/honlap lenne a Crusaders guildnek.

Igyekszem minél hamarabb működésképessé tenni…

5 hozzászólás

  1. Geldun szerint:

    trollok voltak! és lesznek:)

  2. Toncy szerint:

    Még van magyar taktikám ! Ha need , jelezzétek és kirakom

  3. Toncy szerint:

    Bastion of Twilight-Twilight Ascendant

    A Twilight Ascendants négy Twilight kultista tagot takar, akik olyan szinte emelkedtek a szektájukon belüli ranglétrán ahol elementális erőkkel lettek felruházva. A neveik: Feludius (víz), Ignacious (tűz) Arion (levegő), és Terrastra (föld). A raid P1-ben Feludiussal és Ignaciussal fog megküzdeni P2-ben pedig Arionnal és Terrasrával majd végül P3-ban egy Elementium Monstrosity nevű lénnyé egyesülnek.

    A legtöbb ‘council’ jellegű küzdelemmel ellentétben a Twilight Ascendants HP-ja kicsit trükkösen működik. A P1-ben és P2-ben jelen lévő párosokat nagyjából egyforma szinten kell sebeznünk, mivel ha a duó bármelyik tagja eléri a 25% HP-t mindketten eltűnnek és átlépünk a következő fázisba. P3-ban mikor az Elementium Monstosity-vé egyesülnek, a négy tag megmaradt HP-ja összeadódik és ez határozza meg a lény HP-ját.

    Mikor belépünk a termükbe csak Feludius és Ignacious láthatóak.

    Setup:

    25-ben:

    2 tank – mindkettőnek képesnek kell lennie kezelni a tanácstagokat P1/2-ben, nem árt ha valamelyikük át tud váltani dps-be P3-ban

    5-7 healer – 1-2 tank healer tankonként és 2-3 raidhealer akik kezelik a raidsebzést.

    16-18 dps – egyenlő arányban kell melee és ranged, hogy nagyjából egyforma arányban sebződjenek a bossok P1/2-ben.

    10-ben:

    2 tank – mindkettőnek képesnek kell lennie kezelni a tanácstagokat P1/2-ben, nem árt ha valamelyikük át tud váltani dps-be P3-ban

    3-4 healer – 1 tank healer tankonként és 1-2 raidhealer akik kezelik a raidsebzést.

    4-5 dps – egyenlő arányban kell melee és ranged, hogy nagyjából egyforma arányban sebződjenek a bossok P1/2-ben.

    Boss képességek:

    P1 – Feludius (21,9 millió HP 25-ben / 6,9 millió HP 10-ben)

    Heart of Ice: Random raidtagot debuffol ezzel 20 másodpercenként. A debuff egy percig tart és dispellezhető (magic), akin rajta van azon sebzés tickel 2 másodpercenként és minden egyes tickel nagyobbat sebez (1.: 2k, 2.:4k, 3.: 6k és így tovább). Mellékhatásként aki a debuffolt playerhez 10 yardnál közelebb van annak megnöveli a sebzését tehát aki megkapja az azonnal ahhoz a DPS csapathoz rohan aki Ignacious-t öli, szétszórja közöttük a buffot és csak ezután dispellezzük.

    Frost Energy: Ezt a buffot kapják a játékosok a Heart of Ice-os playertől, extra sebzést tudnak bevinni Ignaciousnak.

    Hydrolance: 1,5 másodperc cast idejű képesség amit minden alkalommal meg kell szakítani (kb. 15-20 másodpercenként használja) Ha nincs szakítva akkor egy random raidtag akkora sebzést fog tőle kapni, hogy valószínűleg belehal.

    Waterbomb: Nagyjából 20 másodpercenként egy bombmát dob random raid tag felé, ahol becsapódik ott 6 yardos körzetben sebez mindenkit. Akit megsebzett azon egy Waterlogged nevű debuffot is hagy.

    Waterlogged: Lelassítja a mozgást 25%-al 45 másodpercre, nem dispellezhető. Csak úgy lehet leszedni ha belefutunk Ignacious Inferno Rush képességének a lángjaiba, de vigyázzunk mert a láng sebez, szóval ne sokáig álldogáljunk benne.

    Glaciate: Nagyjából 30 másodpercenként használja ezt a képességét. 3 másodpercig castolja és mikor végez mindenki frost sebzést fog szenvedni, a sebzés annál kisebb minél távolabb vagyunk a bosstól tehát mindenkinek el kell rohannia tőle mikor ezt castolja. Mivel viszonylag gyakran használja ezért a melee dps mindig Ignacioust öli. Mellékhatásként akin ilyenkor rajta van a Waterlogged debuff az be fog fagyni egy jégtömbbe.

    Frozen: Akit úgy ér a Glaciate, hogy rajta van a Waterlogged debuff az befagy egy jégtömbbe és 10 másodpercen át elég nagy frost sebzést fog kapni. Ezért mindenki igyekezzen a Waterlogged debuffot eltűntetni magáról, a raidhealerek figyeljenek arra aki mégis befagyna.

    P1 – Ignacious (21,9 millió HP 25-ben / 6,9 millió HP 10-ben)

    Burning Blood: Random raidtagot debuffol ezzel 20 másodpercenként. A debuff egy percig tart és dispellezhető (magic), akin rajta van azon sebzés tickel 2 másodpercenként és minden egyes tickel nagyobbat sebez (1.: 2k, 2.:4k, 3.: 6k és így tovább). Mellékhatásként aki a debuffolt playerhez 10 yardnál közelebb van annak megnöveli a sebzését tehát aki megkapja az azonnal ahhoz a DPS csapathoz rohan aki Feludiust öli, szétszórja közöttük a buffot és csak ezután dispellezzük.

    Fire Energy: Ezt a buffot kapják a játékosok a Burning Blood-os playertől, extra sebzést tudnak bevinni Feludiusnak.

    Flame Torrent: Nagyjából 10-15 másodpercenként használja, tűzsebzést szendved mindenki három másodpercen keresztül aki a boss előtt áll. A tank és a healereke álljanak készen a hirtelen sebzésre mert instant, valamint a tank mindig fordítsa a boss a fal felé, hogy a raidtagok ne kapjanak belőle.

    Aegis of Flame: Ignacious időnként egy pajzsot tesz magára ami sebzést nyel el (500k 10-ben, 1 millió 25-ben) és megakadályoz minden szakítást. Amint a pajzsot magára rakta elkezd castolni egy Rising Flames nevű spellt. A DPS-nek azonnal le kell róla verni a pajzsot és megszakítani ezt a spellt.

    Rising Flames: Ez a spell mindenkit sebez a raidben 2 másodpercenként. Relatív kicsi sebzéssel indul de minden egyes tick stackel egy buffot a bosson ami miatt tickenként 5%-al nő a sebzés. Ez gyorsan halálos lesz ha a DPS nem üti le minél előbb a pajzsot és szakítja meg a spellt.

    Inferno Leap: Nagyjából 30 másodpercenként ráugrik a tőle három legtávolabb álló játékos valamelyikére amivel sebzi. Ezután visszarohan a tankhoz (Inferno Rush) és tűz marad a nyomában.

    Inferno Rush: Így hívják a spellt amivel “visszarcharge”-ol az ugrás után a tankhoz. Ilyenkor egy tűzcsóva marad a nyomában ami 30 másodpercig ég, 0,5 másodpercenként sebzés tickel azon aki benne áll és leszedi a Waterlogged debuffot.

    P2 – Arion (14,6 millió HP 25-ben / 4,7 millió HP 10-ben)

    Call Winds: Nagyjából 20 másodpercenként Arion megidéz egy Violent Cyclone nevű addot. Ez össze-vissza mozog a teremben, akihez hozzáér az kis mértékű nature sebzést szenved és kap egy Swirling Winds nevű debuffot. Egy add kb. 50 másodpercig van kint – ez azt jelenti, hogy egyszerre 2-3 lesz a teremben.

    Swirling Wind: Ez a két perces debuff felkapja a levegőbe a játékost – így védve lesz Terrastra Quake nevű képességétől, viszont védtelen lesz Arion Thunderstruck spelljével szemben, tehát csak óvatosan.

    Lightning Rod: Arion időnként random játékosra rakja ezt a debuffot. Aki megkapja az elrohan a raidtől 10 yard távolságra és a healerek felkészülnek rá, hogy életben tartsák az illetőt mert mikor a debuff lejár a boss rajta fogja használni a Chain Lightningot.

    Chain Lightning: Arion minden Lightning Rod debuffolt játékosra lövi akik nagy nature sebzést kapnak. A Chain Ligthning átugrik mindenkire aki a célponthoz 8 yardnál közelebb van (ezért kell a debuffolt playernek kirohanni a raidből). Minden egyes ugrás növeli a sebzését ammi könnyen wipe-ot okozhat.

    Disperse: Arion bizonyos időközönként eltűnik és valahol máshol megjelenik a teremben. Amint újra megjelenik egy Lightning Blast nevű spellt tol a tankjába. Legyünk erre a hirtelen sebzésre felkészülve.

    Lightning Blast: Ezt a spellt kapja a tank rögtön a Disperse után.

    Terrasra (14,6 millió HP 25-ben / 4,7 millió HP 10-ben)

    Gravity Well: Nagyjából 20 másodpercenként megidéz egy Gravity Well-t (örvénylő szél a földön). Aki ehhez hozzáér azt berántja a közepébe és kap egy Gravity Core nevű debuffot. Ez leveszi az illetőről a Swirling Winds debuffot amit Arion Violent Cyclone-jai okoznak valamint megvédik őt Arion Thundershockjától. A Gravity Wellek kb. 50 másodpercig vannak kint – ez azt jelenti, hogy egyszerre 2-3 lesz a teremben.

    Gravity Core: Ezt a 10 másodperces debuffot kapja aki beleáll a Gravity Well-be. Aki megkapja annak a mozgási és a támadási sebessége lelassul. Mindenki vigyázzon a raidben, hogy hogyan időzíti ezt mert ha közben megkapjuk a Lighning Rod debuffot nem tudunk majd elég gyorsan kifutni a raidből.

    Quake: Terrastra nagyjából 30 másodpercenként használja ezt a spelljét. 3 másodpercig castolja, mikor végez az egész raid hatalmas sebzést fog kapni. Aki a levegőben van az kevesebbet (Swirling Wind debuff) aki a földön az többet. Mikor a Quake-nek vége mindenki fusson bele egy Gravity Wellbe, hogy eltűnjön a Swirling Wind debuff mert Arion ezután hamarosan használni fogha a Thundershock spelljét.

    Harden Skin: Ez egy buff amit Terrastra időnként megpróbál magára rakni. 1 másodperces casti ideje van – lehet és kell is szakítani. Ha a szakítás mégsem sikerül és a spell beér a tank és a healerei használják el a cd-jeiket mert a boss duplán fog sebezni, közben a dps gyorsan verje le róla a pajzsot. (A későbbiekben ha már túlgeareltük ezt a bosst, jó taktika lesz hagyni, hogy beérjen ez a spell, ugyanis amikor a pajzsot leütjük akkor Terrsastra sebződik egy nagyobbat, de egyelőre a tankok túl nagyokat kapnak és a healereknek valószínűleg nem lesz elég manájuk, hogy kihealeljék ezt a módszert.)

    Eruption: Nagyjából 15 másodpercenként használja ezt a képességét. A boss lábánál körben tüskék fognak kirobbanni a talajból, akit eltalál azt sebzi és hátralöki. Ilyenkor a tank arrébbhúzza a bosst a többiek pedig ügyelnek rá, hogy a tüskék ne találjon el senkit.

    P3 – Elementium Monstrosity

    A négy előző boss egyesül, az egyes fázisok végén megmaradt HP-ik összeadódnak és ez a mennyiség fogja adni az Elementium Monstrosity HP-ját, ezért kell ügyelnünk arra, hogy a fázisok váltásakor mindkét kintlévő boss HP-ja a lehető legközelebb legyen a 25%-hoz.

    Electric Instability: A boss ezt az instant képességét nagyjából másodpercenként használja random raidtagokon – villámokat lövöldöz rájuk. Ezeket a villámokat csak olyan plyerekere fogja lőni, akik távol állnak a bosstól – egészen addig amíg van ilyen player, ezután már a meleet is támadja velük. A villámok továbbugranak másik playerre is, minden ugrással nagyobbat sebezve tehát a rangedeknek és a healereknek szét kell szóródni. A 25-ös verzióban ajánlott kettessével egymásra állni így lesz elég hely szétszóródni. Ha egyessével szóródunk szét az nagyon sok dps kiesést jelent, mivel a bosst kite-olni kell és nem fogja minden dps elérni. P3 alatt a boss egyre több és több játékost fog támadni ezzekkel a villámokkal szépen lassan túlterhelve a healereket és előbb-utóbb wipe lesz a vége. A P3 tehát arról szól, hogy öljük meg a bosst mielőtt ő végez a raiddel. A healerek tartsák észben, hogy a melee dps extra healt fog igényelni, mivel ők nem fognak tudni szétszóródni ha fent akarják tartani a boss időben való megöléséhez szükséges sebzést.

    Liquid Ice: 5 másodpercenként a boss egy jégtócsát dob maga alá, ezek a tócsák sebzik azt aki benne áll, tehát a melee dps azonnal kiáll belőle mialatt igyekszik a bosst folyamatosan sebezni. Még fontosabb, hogy a tank azonnal húzza ki belőle a boss a Cryogenic Aura miatt.

    Cryogenic Aura: Ez az aura állandóan fent van a bosson, csökketni a sebződését 25%-al, de ami fontosabb, másodpercenként növeli a maga alá dobott Liquid Ice méretét addig amíg a boss benne áll. Úgy működik mint a Defile a Lich Kingnél, ha nincs a boss azonnal kihúzva belőle pillanatok alatt beteríti az egész termet. (Helló Daddy!!! 😀 )

    Lava Seed: Nagyjából 15 másodpercenként a boss megszórja a termeg kicsi lávadarabokkal, ezek 2 másodperc múlva berobbannak. Ilyenkor mindenki álljon arrébb pár lépéssel, hogy elkerülje a robbanást.

    Lava Plume: Ez a lávadarabok robbanása, viszonylag kis területen sebez, tahát csak pár lépéssel kell arrébb álni, de közben figyeljünk rá, hogy tartsuk továbbra is az Electrical Instability miatt a kellő távolságot egymástól.

    Gravity Crush: A boss nagyjából 20 másodpercenként használja ezt a képességét random raid tagokon (25-ösben 3 célpont, 10-esben csak 1 – a tankon nem használja). Minden célpont csapdába esik egy rózsaszín bubiban ami felemeli a levegőbe – ilyenkor semmit nem tud csinálni. Eközben 0,5 másodpercenként elveszíti a maximum HP-jának 6%-át, majd 6 másodperc múlva a bubi kipukkan és aki benne volt leesik a földre. Aki benne van a bubiban targetolható, tehát a healerek ne hagyják meghalni és ügyeljenek rá, hogy a leeséskor is sebződni fog.

    Ahogy megérkezünk láthatjuk, hogy Ignacious és Feludius fent áll egy emelvényen a terem hátsó részében – vigyázzünk aki a terem közepénél közelebb megy hozzájuk azt megtámadják. Ha a raid készen áll a két tank csak fusson rá a neki kijelölt bossra és tankolja ott ahol találkoznak. Ignacious tankja ügyeljen arra, hogy fordítsa a bosst el a raidtől, hogy a Flame Torrent se sebbezzen mást, Feludiust fordíthatjuk bármerre. A melee dps álljon rá Ignaciousra míg a ranged dps és a healerek a terem közepén gyülekezzenek, hogy az AoE heal érjen mindenkit. Miután a tankok építettek elég agrót a melee dps elkezdi ütni Ignacioust a ranged pedig Feludiust. Az nem jelent problémát ha Feludiuson némileg több a dps, mert Ignacious Aegis of Flame pajzsát mikor leverjük akkor a boss kap egy kis extra sebzést, és mivel ekkor úgyis mindenkinek át kell rá váltani, jópár dot is marad majd rajta. Ha túl sok a melee a raidben akkor azokat küldjük Feludiusra akikről tudjuk, hogy jó a reakcióideje, mivel sokat kell majd futniuk a Glaciate castok miatt, valamint Ignacioushoz is át kell majd rohangálniuk segíteni leverni az Aegis of Flame pajzsot. Ügyeljünk arra is, hogy Feludius Hydrolance spellje mindig legyen megszakítva – ezt ranged és melee egyaránt meg tudja oldani, de figyelmet igényel mert elég gyorsan castolja.

    Az első fázis alatt Ignacious időnként az Inferno Leap-el kiugrik random raid tagra, majd rögtön vissza is fut a tankjához az Inferno Rush-al, tüzet hagyva a nyomában. Akiket a Leap ellökött visszafutnak az eredeti helyükre, közben ügyelve arra, hogy ne álljanak a tűzben. Ha Feludius használja a Waterbomb képességét mindenki ellenőrzi, hogy nem-e kapta meg a Waterlogged debuffot – mivel a Waterbomb animációja kisebb mint a spell hatóköre megtévesztó lehet mert úgy tűnhet a bomba nem talált el minket, közben mégis kaptunk belőle. Aki megkapta a Waterlogged debuffot belerohan és az Inferno Rush által hagyott tűzbe, majd azonnal ki is áll belőle. Aki ezt elszúrja az a következő Glaciate-nél be fog fagyni egy jégtömbbe és 10 másodpercig kemény heal kell majd belé ha meg akarjuk menteni.

    Közben aki megkapja a Burning Blood debuffot az berohan a ranged dps-ek közé és szétszórja, aki a Heart of Ice debuffot kapja meg az pedig a melee dps közé és ott szórja szét, ezután dispellezzük csak.

    Mikor Ignacious elsüti az Aegis of Flame spelljét, minden dps azonnal kivált rá, leverik a pajzsot róla és megszakítják a Rising Flames-t. Azok a dps-ek akiknek Feludius a main targetjük tegyék ezt minél gyorsabban, hogy mindkét bosson egyenletes legyen a damage.

    Ha bármelyik boss HP-ja eléri a 25%-ot mindketten eltűnnek és megkezdődik a második fázis. A cél az, hogy egyszerre sebezzük őket 25%-ra, a raid leader figyelje ezt és ha szükséges irányítsa a dps-eket át. Ez különösen a 10-es verzióban fontos mert ott nagyobb a valószínűsége annak, hogy nem lesznek egyensúlyban a melee és ranged dps-ek.

    Arion és Terrastra nagyjából ott fog megjelenni ahol Ignacious és Feludius álltak a fight kezdetekor, amint az első két boss eltűnt a két tank álljon készen felvenni a következő párost. Eközben a melee befut a terem közepére a ranged/healer csapathoz, tehát ilyenkor az egész raid egy helyen áll. Ha a tankok felvették a bossokat a melle dps elkezdi ütni Terrastra-t a ranged pedig Arionra fókuszál. Ezt azért célszerű így csinálni mert Arion rendszeresen használja a Dispersion spelljét amivel elteleportál és emiatt a melee dps-nek utána kellene rohangálni, tehát nem tudnának folyamatos damage-t fenntartani rajta, valamint a Terrastra által szintén elég gyakran használt Erruption elől is könyebben mozognak el.

    Amint Arion megidézi az első Violent Cyclone-okat mindenki a raidben belefut egybe, hogy megkapja a Swirling Winds debuffot. A Quake/ThunderStorm párosból mindig a Quake fog először jönni.Röviddel a Cyclone-ok után Arion kidobja az első Ligtning Rodokat. Nagyon fontos, hogy ezeket jól kezeljük, mert elég gyorsan wipe-ot tudnak okozni. Minden alkalommal mikor a boss ezt a képességét használja a következők szerint járjunk el: A három célpont feje felett akik megkapták a Lighning Rodot egy sárga nyíl jelenik meg. Ők azonnal abbahagynak mindent és kirohannak a terem falához (de nem egy helyre), közben mindenki más ügyel arra, hogy a terem közepén álljon. A Lightning Rod-osok és a raid között 15 yard távolságnak kell lenni, a három célpont kint áll a fal mellett amíg a boss el nem használja a Chain Lighningot, ezután visszaállnak a többiek közé. A debuff le fog járni és mások fogják megkapni még a következő Chain Lighning előtt. Tartsuk észben, hogy a Lightning Rodot a tankok is megkaphatják, tehát a melee dps ne nagyon kövesse a bosst ha a tank kiszalad a falhoz.

    Nagyjából mikor az első Chain Lighningot ellőtte Terrastra használja a Quake képességét. Miután a Quake-nek vége mindenki belefut a legközelebbi Gravity Wellbe, hogy leesen róla a Swirling Winds debuff – felkészülve Arion Thunderstormjára. Ha a Quake mégis a Chain Lightning előtt történne a középen állók várjanak kicsit nehogy túl közel kerüljenek a Lightning Rodos playerekhez. Lesz elég időnk rá, hogy földet érjünk és ha mégse sikerül a Thunderstorm se fog oneshot-olni ha full HP-n vagyunk (ellenben a Chain Lightningal ami 1-2 ugrás után ezt símán megteszi).

    Nem sokkal ezután jön a második adag Lighning Rod, ilynekor a fent taglaltak szerint járunk el. Ezután a Thunderstorm fog jönni – ez történhet egyaránt nem sokkal a Chain Lightning előtt vagy után. Miután a Thunderstormnak vége mindenki belefut egy Violent Cyclone-ba, hogy megkapja a Swirling Winds debuffot ami megvédi majd a következő Quake-től. Mint az előbb most is ügyeljünk rá, hogy a Chain Lightnig előtt ne rohangáljunk a Cyclone-ok után, inkább várjunk kicsit.

    Ez a ‘levitálunk Quake előt, leszállunk Thunderstorm előtt’ rendszert ismételjük a második fázisban végig, minden csere előtt egy Lightning Rodos akcióval. Eközben – szintén az egész fázison keresztül a középen álló raidtagok apró helyváltoztatásokkal elkerülik az Erruption tüskéit, a kijelölt szakítók pedig szakítják Terrastra Harden Skin spelljét. Ha ez mégsem jönne össze nekik akkor minden dps-nek át kell váltani Terrastra-ra és leverni róla a pajzsot, közben a tankhealerek és a tank használják el a cd-jeiket, különben a tank össze fog csuklani. A tank healerek még ügyeljenek arra, hogy Arion tankja időről időre be fog kapni egy-egy nagyobb sebzést a Lightning Blast miatt ami elkerülhetetlen.

    Ha bármelyik bosst leverjük 25%-ra az egész raid kap egy bubit ami lebénít mindenkit, miközben a 4 boss egyesül az Elementium Monstrosity-vé. Ahogy az előző fázisban, itt is törekejünk rá, hogy a két boss egyidőben sebződjön 25%-ra.

    3. fázis: Elementium Monstrosity

    Amint a bubik eltűnnek mindenki újra tud majd mozogni és mindenkinek be kell állni az előre kijelölt helyére. Ezeket a helyeket beszéljük meg előre és szigorúan tartsuk is be, hogy minimalizáljuk az Electric Instability által okozott raidsebzést. Ha mindenki a helyén van a dps használjon el minden cd-t amije csak van és ölje a bosst, ahogy csak bírja. A tank aki fogja a bosst lassan kite-olja körbe a terem szélén – csak akkor mozogjon vele, ha a Liquid Ice megjelenik alatta és csak annyira, hogy a boss mögött álló melee csapat ne álljon a jégben.

    Amikor a boss kidobja a Lava Seedeket mindenki elmozog alóla de csak annyira, hogy ne érje el a robbanás majd ha a Lave Plume eltűnt visszaáll a korábbi helyére.

    Minden alkalommal amikor a boss a Gravity Crush képességét használja, az érintett player(ek)nek nagy healre lesz szüksége. Használjunk mindent amink csak van, hogy csökkentsük az ez után következő fall damage-t (Slow Fall, Levitate, Cat Form, stb.). Minden sebzés amit csökkenteni tudunk segítség a healereinknek.

    Ahogy a küzdelem halad előre az Electric Instability sebzése egyre fokozódni fog – ez soft enrage-ként működik. Osszuk be, hogy melyik player mikor fogja használni a nagyobb heal cd-it annak érdekében, hogy a raidet a lehető leghosszabb ideig életben tartsuk. Használjunk minden egyes healünket amink van (Feral Druid Tranquility, Shadow Priest Diving Hymn, stb.). Ne hezitáljunk, 1 dps elveszítése annak az árán, hogy többet életben tudunk tartani, jobban megéri.

  4. Toncy szerint:

    Hali. Köszönöm az invet a klánba . Kérlek adjatok jogot a ts-hez . Nem tudok egy szobába se bemenni. Kösz

    Csá

  5. Ez egy (az első) hozzászólás.
    A hozzászólás szerkesztéséhez vagy törléséhez be kell jelentkezni, majd a kívánt műveletet elvégezni.